vrijdag 18 maart 2011

Catering eigen beheer scoort beter'

Werknemers binnen organisaties met de catering in eigen beheer zijn meer tevreden dan werknemers binnen organisaties waar deze dienst is uitbesteed. Dit blijkt uit onderzoek van Integron. Het bedrijfsrestaurant in eigen beheer krijgt een 7,8 als waarderingscijfer, terwijl uitbestede catering een 7,3 scoort. Integron spreekt van een opmerkelijk groot verschil. Het verschil komt vooral tot uiting in de waardering voor het prijsniveau en de openings- en wachttijden.De catering als geheel scoort iets boven het gemiddelde van alle facilitaire diensten. Het rapportcijfer voor het totaal van de facilitaire taken steeg van 7,4 naar 7,5, terwijl de waardering voor de catering over de hele linie steeg van 7,4 naar 7,6.De tevredenheid over drankenautomaten, die in het onderzoek 2011 voor het eerst is gemeten, ligt met 7,5 precies op het gemiddelde van alle facilitaire diensten. De kwaliteit van de koffie scoort met 7,1 onder het gemiddelde. De beschikbaarheid van automaten kan wel de goedkeuring van de werknemers wegdragen, evenals de keuzemogelijkheden. Het onderzoek onder 4.400 werknemers van organisaties met ten minste vijftig medewerkers besloeg elf kwaliteitsgebieden: gebouw, schoonmaak, catering, werkplek, klimaat, beveiliging, receptie, servicedesk, kopieer- en printomgeving, afval en automaten. vrijdag 18 maart 2011, Jaap de Graaf '
meer info


Geen opmerkingen:

Een reactie posten