dinsdag 10 mei 2011

Groei voor biologisch in horeca'

Consumenten hebben in 2010 voor het tiende jaar op rij weer meer biologische voeding gekocht. De omzetgroei in de horeca en cateringsector bedroeg 21,5 procent. In totaal is door consumenten voor 752,1 miljoen euro aan biologische voeding gekocht, 87 miljoen meer dan in 2009. In de totale markt van biologische voeding heeft het out of home kanaal, waaronder de horeca, catering en de zorg vallen, een marktaandeel van 12,3 procent. Goed voor een omzet van ongeveer 92,5 miljoen euro. Zuivel en vleesDe belangrijkste biologische producten die consumenten kopen zijn aardappelen, groente en fruit (21,9 procent), zuivel (17,1 procent) en vlees en vleeswaren (14,9 procent). Belangrijkste verkoopkanaal blijft de supermarkt. Van alle verkochte biologische producten vond 45,3 procent zijn weg naar de consument via de supermarkten. De gemiddelde omzetgroei bedroeg er 18,8 procetn. Deze cijfers zijn afkomstig uit de bio-monitor opgesteld door het Landbouw Economisch Instituut. Zie ook Nederlanders eten nog maar weinig biologisch SAB serveert 25.000 'toekomstlunches' La Place bestelt 50 ton biopatat voor events Maison Van den Boer stapt in bedrijfscatering Eventcateraar heeft last van oneerlijke concurrentie Topboerderij Lindenhoff lanceert snacklijn Burgerpetitie 'Bio BTW-vrij' gaat Europees Bio-omzet groeit ondanks recessie Eurest catert biologisch voor 'realistische prijs' Mega-operatie voor Hutten Business Catering dinsdag 10 mei 2011, Nathalie Bluiminck '
meer info


Geen opmerkingen:

Een reactie posten